| HOME | | PRODUK | | GAP | | INFO| | CONTACT |

*****

>> DAFTAR AKAUN ANDA DISINI !!! <<

>> DAFTAR JUNIOR AKAUN DISINI (Bawah 18 Tahun)!!! <<

>> INFO LENGKAP EMAS PUBLIC GOLD <<

>> DAFTAR AKAUN PGMALL DISINI !!! <<

*****

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Sunday, June 3, 2018

Produk DINAR Public Gold yang menawan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Saya nak bercerita sikit tentang Dinar. Kita mungkin sudah biasa mendengar tentang dinar namun adakah kita benar-benar tahu tentang dinar? Jika tanya saya sendiri, saya sudah mendengar perkataan dinar sejak kecil lagi melalui Filem P-Ramlee. Apa yang saya faham, dinar adalah bentuk wang yang diperbuat daripada emas. Itu sahaja. tidak lebih dari itu yang saya tahu.

Baiklah. Memang benar bahawa Dinar merupakan "matawang" yang diperbuat daripada Emas tulen. Seberapa tulen? Kita ada dinar 916, 995, dan juga 999. Makin besar nombor tersebut maka Dinar tersebut semakin tulen.

Bagaimana dengan Dinar keluaran Public Gold? Kalau anda nak tahu, Dinar Public Gold berketulenan 999.9! Bermaksud ia benar-benar Tulen. Dinar Public Gold diiktiraf dengan LBMA (London Bullion Marketing Association) yang mana ia membolehkan Dinar Public Gold diterima di seluruh dunia. Produk Dinar Public Gold hadir dalam bentuk 1/2 Dinar (2.125 gram), 1 Dinar (4.25 Gram), 5 Dinar (21.25 gram), dan 10 Dinar (42.5 gram).





Persoalannya, apakah faedah memiliki dan menyimpan Dinar? 

Jawapannya, kerana emas merupakan penyimpan nilai yang unggul. Ia satu instrument yang cukup berkesan melawan kenaikan inflasi kerana nilainya yang kekal sepanjang zaman. Contohnya pada zaman Rasullah SAW (lebih daripada 1400 tahun dahulu), 1 Dinar boleh digunakan untuk membeli seekor kambing. Sekarang, seekor kambing masih dapat dibeli dengan 1 Dinar! Hebat bukan? Ini kerana peningkatan harga barangan di pasaran adalah disebabkan inflasi yang melemahkan nilai wang kertas. Emas merupakan bahan logam yang paling bernilai kerana sifat-sifatnya yang hebat dan memiliki aura tersendiri.

Justeru, saya sarankan anda asingkan sedikit wang anda yang tidak digunakan kedalam bentuk Dinar. Jangan risau, cara ini paling selamat untuk mengelakkan kebocoran wang kerana menyimpan wang tunai yang terlalu mudah dicapai dan dibelanjakan.

Adakah menyimpan Dinar lebih baik daripada Gold Bar?

Jawapan saya tidak. Gold Bar atau Dinar sama sahaja. Cuma sebagai seorang yang beragama Islam, saya lebih tertarik menyimpan emas dalam bentuk Dinar berbanding Gold Bar. Ingatlah semua bahawa Emas merupakan WANG MASA HADAPAN. Kita percaya bahawa satu masa nanti wang kertas akan kembali kepada nilai asalnya... iaitu sifar. Kita sendiri sudah melihat betapa wang kertas sudah tidak bernilai di Venuzeala dan juga Zimbabwe kerana hyperinflasi.

Sekian sahaja.


INGIN MEMILIKI EMAS PUBLIC GOLD? KLIK >> SINI <<

No comments:

Post a Comment

PROFIL DEALER

Nama: Dr. Osman bin Ayop (Dr Osh) Business Name: Doktor Emas Trusted Gold Advisor Kerjaya: Pensyarah Kanan, Fakulti Kejuruteraan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIVE HARGA EMAS SEMASA:


Gold price by GoldBroker.com

SOALAN-SOALAN LAZIM TENTANG EMAS. KLIK MANA-MANA SOALAN UNTUK MENGETAHUI LEBIH LANJUT

(1) BAGAIMANA DAFTAR AKAUN EMAS PUBLIC GOLD ?

(2) SIMPAN EMAS KENA BAYAR ZAKAT. RUGI TAK ?

AWARD & RECOGNITION

AWARD RECOGNITION: