| HOME | | PRODUK | | GAP | | INFO| | CONTACT |

*****

>> DAFTAR AKAUN ANDA DISINI !!! <<

>> DAFTAR JUNIOR AKAUN DISINI (Bawah 18 Tahun)!!! <<

>> INFO LENGKAP EMAS PUBLIC GOLD <<

>> DAFTAR AKAUN PGMALL DISINI !!! <<

*****

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Friday, September 7, 2018

Hadith tentang Emas dan Perak



Dewasa ini kita seakan menjadi hamba kepada wang ringgit, yang mana sistem kewangan fiat yang ada sekarang sebenarnya dikawal oleh zionis dari bayangan. Ramai yang tersepit kerana wang, pinjaman, riba dan sebagainya.

Lama dahulu, iaitu 14 abad sebelum kemungkaran di balik sistem wang kertas yang dikendalikan zionis terungkap, Rasulullah saw bersabda:

”Akan tiba suatu masa pada manusia, pada masa itu tidak ada apapun yang bermanfaat selain dinar (wang emas) dan dirham (wang perak)” (Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal).

“Pada akhir zaman, manusia di masa itu semestinya memiliki dirham-dirham dan dinar-dinar untuk menegakkan urusan agamanya dan dunianya” (Hadits riwayat Imam Al-Tabrani sebagaimana terdapat dalam kitab Jami’u As-Saghir karya Imam As-Sayuti),

“Akan datang suatu zaman kepada manusia, barang siapa tidak mempunyai yang kuning (wang emas) dan yang putih (wang perak), maka tidak akan mendapatkan kemudahan dalam kehidupan.” (H.R. Ath-Thabrani dalam al-Kabir 17415 (20/278).

Pada tahun 1992, Syekh Umar Vadillo (seorang muallaf kelahiran Spanyol), atas instruksi syekh Abdalqadir as-Sufi (sebelum menjadi muslim bernama Ian Dallas dan pernah menjadi penulis pada tv BBC  London), mencetak kembali dinar dan dirham di era modern ini.

Kini wang perak dan wang emas ini telah kembali beredar di kalangan umat Islam. Tinggal menggunakannya sahaja untuk berbagai keperluan.

Daripada hadis-hadis diatas dan juga maklumat diberikan, kita perlu yakin bahawa menyimpan emas dan perak atau lebih baiknya dalam bentuk dinar dan dirham adalah satu keperluan untuk merenggangkan kebergantungan kita terhadap sistem wang fiat yang mudah dimanipulasikan, Emas dan Perak adalah logam yang diangkat martabatnya dan juga adalah logam terbaik yang diciptakan untuk pelbagai keperluan.

Jika ingin memulakan simpanan emas anda, hubungi saya,  (Doktor Osh)

No comments:

Post a Comment

PROFIL DEALER

Nama: Dr. Osman bin Ayop (Dr Osh) Business Name: Doktor Emas Trusted Gold Advisor Kerjaya: Pensyarah Kanan, Fakulti Kejuruteraan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIVE HARGA EMAS SEMASA:


Gold price by GoldBroker.com

SOALAN-SOALAN LAZIM TENTANG EMAS. KLIK MANA-MANA SOALAN UNTUK MENGETAHUI LEBIH LANJUT

(1) BAGAIMANA DAFTAR AKAUN EMAS PUBLIC GOLD ?

(2) SIMPAN EMAS KENA BAYAR ZAKAT. RUGI TAK ?

AWARD & RECOGNITION

AWARD RECOGNITION: