| HOME | | PRODUK | | GAP | | INFO| | CONTACT |

*****

>> DAFTAR AKAUN ANDA DISINI !!! <<

>> DAFTAR JUNIOR AKAUN DISINI (Bawah 18 Tahun)!!! <<

>> INFO LENGKAP EMAS PUBLIC GOLD <<

>> DAFTAR AKAUN PGMALL DISINI !!! <<

*****

++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Saturday, October 10, 2020

Dalami Ilmu Emas jika tidak Mahu ditipu oleh Skim Emas SCAM


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera.

Pada hari ini, ingin menyentuh berhubung skim cepat kaya yang berkonsepkan emas. Jujurnya, saya pernah terlibat dalam skim cepat kaya berdasarkan emas. Hal ini terjadi kerana saya tidak memiliki ilmu dan pengetahuan yang mencukupi berhubung emas.

Pada ketika itu, rakan saya telah memperkenalkan saya dengan 1 skim pembelian emas delay ataupun beli hari ini, emas akan dapat enam bulan akan datang. Disebabkan membeli emas awal 6 bulan dari masa emas akan dihantar kepada kita, maka emas yang dibeli adalah lebih murah daripada harga pasaran. Selain itu, syarikat juga menjanjikan pulangan bentuk dividen kepada pelabur emas tersebut. Saya tanpa ragu-ragu telah mempercayai skim emas tersebut.

Setelah 6 bulan buat pelaburan, saya tidak lagi mendapat komisyen ataupun dividen daripada pelaburan saya. Ketika itu, saya telah membuat pelaburan sebanyak 10 ribu kepada emas tersebut. Daripada wang yang telah saya dahulukan, mendapat kembali wang saya sebanyak lebih kurang 4000 ringgit Malaysia. Selebihnya, wang tersebut telah hangus.

Dengan pengalaman ini, saya cukup berhati-hati dengan emas. Sehinggalah pada suatu hari sekitar tahun 2017, kawan saya telah memperkenalkan saya dengan produk emas Public Gold. Melalui Public Gold, saya telah belajar banyak tentang ilmu emas menerusi seminar yang dibuat pada setiap jumaat malam. Ramai dealer-dealer emas berpengalaman berkongsi tentang ilmu emas. Di situ barulah saya sedar bahawa pengetahuan saya tentang emas sebelum ini adalah sangat minima sehingga saya boleh ditipu dengan skim emas scam.

Justeru, jika anda ingin membuat pelaburan emas anda perlu belajar tentang ilmu emas dan juga lakukan latar belakang syarikat emas yang terlibat. Namun begitu saya boleh mencadangkan anda untuk simpan emas di dalam akaun ataupun beli emas fizikal daripada syarikat Public Gold Sdn Berhad. Ini kerana Public Gold merupakan syarikat yang paling terkemuka di Malaysia emas yang telah dikeluarkan oleh Public Gold merupakan emas yang terbaik diiktiraf menerusi emas lbma juga emas keluaran tempatan berkualiti tinggi berketulenan 999.9.

No comments:

Post a Comment

PROFIL DEALER

Nama: Dr. Osman bin Ayop (Dr Osh) Business Name: Doktor Emas Trusted Gold Advisor Kerjaya: Pensyarah Kanan, Fakulti Kejuruteraan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIVE HARGA EMAS SEMASA:


Gold price by GoldBroker.com

SOALAN-SOALAN LAZIM TENTANG EMAS. KLIK MANA-MANA SOALAN UNTUK MENGETAHUI LEBIH LANJUT

(1) BAGAIMANA DAFTAR AKAUN EMAS PUBLIC GOLD ?

(2) SIMPAN EMAS KENA BAYAR ZAKAT. RUGI TAK ?

AWARD & RECOGNITION

AWARD RECOGNITION: